اخبار جديد نيلو بلاگ

ساخت وبلاگ

دستگاه آب تصفیه کن صنعتی RO چیست؟

آلن و شیپی (1978) توصیه کردند که از آنجا که مواد آهن باعث ایجاد مشکلاتی در نظافت می شوند ، نباید اجازه داده شود که آهن دیگری در سیستم های اسمز معکوس در آینده تهیه شود. در تأسیسات موجود ، باید تجزیه و تحلیل برای فلزات در نمونه های آب محصول قبل و بعد از خم شدن c برای نظارت بر وجود محصولات خوردگی انجام شود.

مشاهده مطالب مرتبط  بیشتر :

قیمت ممبران آب شیرین کن صنعتی

اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی

در صورت شناسایی محصولات خوردگی، پمپ های بالادستی و اجزای تشکیل دهنده هیدرولیک باید از نظر یونی خراب بررسی شوند. تمام تجهیزات و ملحقات نقص باید با مواد تقویت شده برنز، فولاد ضد زنگ یا فایبرگلاس برای عناصر فشار بالا و پی وی سی برای عناصر فشار کم جایگزین شود تا رسوب اکسید 1ron به حداقل برسد.

دستگاه تصفیه آب صنعتی به ظرفیت 500 مترمکعب در شبانه روز

بلوک (1977) دریافت بی فلوراید آمونیوم، با وزن 2 درصد و با pH 4.3، برای ارائه بهترین نتایج برای حذف مقیاس سیلیکات از غشاهای اسمز معکوس. محلول فسفات سدیم 2 درصد وزنی تنظیم شده با PH 12/4 بهترین پاک کننده مقیاس سیلیکات بعدی و پس از آن آمونیوم فلوراید و محلول تمیز کننده ROGA بود.

برای مشاهده و دریافت بهترین فونت‌ فارسی اینجا کلیک کنید.

هیچ ماده شیمیایی برای حذف کامل سیلیس غوطه ور شده در غشاها و همچنین آلومینوسیالات پیچیده یافت نشده است حاوی کلسیم ، منیزیم و آهن ، به طور کامل با محلول های تمیز کننده موجود حذف می شود. DuPont (1980a) برای حذف مقیاس هیدروکسید آهن ، محلول اسید سیتریک 2 درصد وزنی تنظیم شده با pH 4 با هیدروکسید آمونیاک توصیه می کند. شستشوی ماژول ها با آب محصول قبل از تمیز کردن توصیه می شود زیرا باقیمانده کلسیم و منیزیم یوم موجود در آب در ماژول ها ، با ترکیب شدن با اسید سیتریک، اثر محلول تمیز کننده را کاهش می دهد. هنگامی که محتوای اسید سیتریک بیش از مقدار آهن بر اساس مولر باشد، در محلول تمیزکننده یک رنگ زرد سبز وجود دارد.

فیلتر شنی

وقتی آهن بیش از اسید سیتریک باشد ، یک رنگ قهوه ای قرمز ایجاد می شود که نشان می دهد محلول تمیز کننده باید تغییر کند. بلوک (1977) همچنین دریافت که مقیاس هیدروکسید آهن و منگنز را می توان با استفاده از محلول 2 درصد وزنی سدیم دی تیتوریت ، Na2S204 ، تنظیم کرد که در PH 3.6 تنظیم شود. جوان سازی غشا When و فرآیندهای غشایی هنگامی که یک غشا to تحت اعمال تمیز کردن شدید یا از بین رفتن سلول از بین رفته است ، برخی از محلول های پلیمری و کلوئیدی برای بازیابی نمک غشا مثر گزارش شده است.

منبع

اخبار جديد نيلو بلاگ...
ما را در سایت اخبار جديد نيلو بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مسلم شريفي niloblogwebnews بازدید : 412 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1400 ساعت: 15:15

آشنايي با فيلترهاي دستگاه تصفيه آب RO صنعتی و نحوه کارکرد

غشا مرکب از نظر پیکربندی به غشای استات سلولزی نامتقارن Loeb-Surirajan شبیه است. یک فیلم فوق العاده نازک از یک پلیمر نیمه نفوذ پذیر بر روی سطح متخلخل ریز غشا support ساپورت نفوذپذیر در آب ایجاد می شود.

دریافت بهترین فوت‌های فارسی

نفوذ پذیری آب از مواد فیلم نازک ، ضخامت فیلم نازک و ویژگی های منافذ موجود در سطح غشا support پشتیبانی ، شار آب را از طریق این غشاهای کامپوزیتی تعیین می کند. ضخامت فیلم نازک از 0.01 تا 0.10 l1m است و با قابلیت تولید مجدد متنوع و کنترل می شود. غشا compos کامپوزیت نسبت به غشا نامتقارن کلاسیک بسیار بهبود یافته است ، با این حال ، با از بین بردن ناحیه مشخص شده بین لایه نازک و زیر ساخت متخلخل (Bus and Roe 1979) • آزادی بیشتری در تهیه غشاهای کامپوزیتی فراهم می شود از جمله: انتخاب مستقل از موادی که می توان مانع نیمه تراوش فوق العاده نازک و غشای ساپورت ریز متخلخل را از آنها تهیه کرد. توسعه و آماده سازی مستقل فیلم نازک و غشای پشتیبانی متخلخل که امکان بهینه سازی هر یک از اجزا for را برای عملکرد خاص آن فراهم می کند. کنترل قابل تکرار بیش از ضخامت فیلم نازک در صورت نیاز برای کاربردهای مختلف. و کنترل بهتر تخلخل مانع نازک نفوذپذیر (Bus and Roe 1979). انواع مختلفی از کامپوزیت غشای فیلم نازک تولید شده است با این حال ، از پلی سولفون بیشترین استفاده را در تجاری سازی غشای کامپوزیت داشته است (سوداک و همکاران 1979).

از مطالب پربازدید ما دیدن فرمایید:

تصفیه آب صنعتی

فیلتر شنی

دستگاه تصفیه آب

موسسه تحقیق و توسعه ستاره شمالی یک غشای پلی اتیلن ایمین متقاطع را ایجاد کرد که به عنوان NS-IOO تعیین شده است (Chian et a1. 1975). غشا has دارای یک لایه فعال غالب از پلی اتیلن ایمین است که با m-toluene 2،4-diisocyanate پوشانده شده و روی یک پشتیبانی از پلی سولفون متخلخل پوشانده شده است.

جهت مشاهده منبع اینجا کلیک کنید.

اخبار جديد نيلو بلاگ...
ما را در سایت اخبار جديد نيلو بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مسلم شريفي niloblogwebnews بازدید : 453 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1400 ساعت: 10:22

چگونه خط درست را انتخاب می‌کنید؟ 0 تا 100 طراحی ساخت و تولید فونت [font] 100% تضمینی

به استفاده از قلم‌های سفارشی خود فکر می‌کنید؟ آیا می‌خواهید فونت‌هایی ایجاد کنید که شبیه دست خط شما باشد؟ یا می‌خواهید فونت‌های سفارشی و سرگرم کننده خود را طراحی کنید؟ در این آموزش مقدماتی‌، ما سریعترین و ساده ترین راه جهت ایجاد فونت مورد علاقه خود را به شما آموزش خواهیم داد و در پایان این آموزش‌، شما می‌توانید فونت‌های خود را طراحی کنید و فونت‌های خود را مانند فونت‌های دیگر در هر نرم افزار و نرم افزار ایجاد کنید. مانند استفاده از فتوشاپ و غیره‌، و حتی فونت‌های طراحی شده خود را در Font Market بفروشید.

برای مشاهده بیشتر کلیک کنید.

 

ابتدا به نکات مهم Font Creator خواهیم پرداخت تا بتوانیم با سهولت بیشتری فونت ایجاد کنیم.

 

جهت وارد کردن فونت به برنامه‌، روی File / Open Installed Font کلیک کنید‌، سپس لیستی از قلم‌های نصب شده بر روی ویندوز نمایش داده می‌شود. یکی از قلم‌های فارسی را انتخاب کنید.

می‌بینید که هر حرف در یک جعبه هست‌، به هر یک از آن‌ها Glyph گفته می‌شود و هر قلم بیش از 200 حروف گلی دارد‌، بنابراین شما باید هر کلمه را طراحی کنید و آن را داخل Glyph خود قرار دهید.

 

ممکن هست بپرسید‌، ما 32 گل نگاره به زبان فارسی داریم‌، پس چرا این تعداد حروف زیاد وجود دارد؟ از آنجا که شما باید نمادهایی مانند علامت سوال‌، علامت تعجب و سایر نمادها را طراحی کنید‌، بنابراین باید اشکال مختلفی را جهت هر حرف ایجاد کنید. به عنوان مثال‌، حرف ب فقط چهار حرف اول بـ  اول، ـبـ وسط و ـب آخر و ب تنها دارد. و شما باید هر یک از این کلمات را طراحی کنید.

 

اگر مشکلی دارید‌، آن را از قسمت نظرات ارسال کنید تا بتوانیم مشکل را برطرف کنیم.

 

در Font Creator‌، هر شخصیت دارای یک نماد و شناسه هست و شما باید هر شخصیت را در آواتار خود قرار دهید. به عنوان مثال‌، مقدماتی ب  شامل شناسه Ufe91 است. با کلیک کردن روی ماوس روی هر یک از حروف کوچک می‌توانید اطلاعات بیشتری از شخصیت دریافت کنید.

با کلیک بر روی هر glyph پنجره جدیدی باز می‌شود و می‌توانید شخصیت مورد نظر را در این پنجره ویرایشگر ویرایش کنید.

در این پنجره خطوط قرمز عمودی و افقی را مشاهده خواهید کرد که هرکدام از آن‌ها دارای نام هستند که مهمترین آن‌ها خط تحمل و خط پایه هست که در زیر به طور مختصر در مورد این دو خط توضیح خواهیم داد.

 

Direction line: در این پنجره خطوط عمودی قرمز رنگی را در سمت چپ و رهست کاراکتر مشاهده می‌کنید که خط تحمل نامیده می‌شوند‌، که محل و ترتیب کاراکتر را نشان می‌دهد و مرزهای کاراکترها را قبل و بعد مشخص می‌کند.

خط مبنا: خط افقی قرمز رنگی که بنام قلم پایه مشاهده می‌کنید‌، font پس زمینه (قلم صندلی) یا خط اصلی متن را نشان می‌دهد. این خطی هست که معمولاً کاراکترها در آن قرار می‌گیرند و باید به موقعیت صحیح هر کاراکتر در این خط توجه کنید. اگر دروس ابتدایی را به خاطر می‌آورید‌، پس هر حرف در خط صندلی جایگاه ویژه ای دارد‌، به عنوان مثال حرف (ب) دقیقاً روی خط صندلی بود‌، یا در حرف (l) نیمی‌از آن بالای خط و نصف بود زیر خط صندلی بود‌، بنابراین در اینجا نیز باید این قانون را در خط پایه دنبال کنید.

 

شروع آموزش:

اول از همه‌، باید بگویم که همه روند خاصی را در طراحی و ایجاد font دنبال می‌کنند‌، و روش‌های مختلفی جهت طراحی و ساخت فونت وجود دارد. من فکر می‌کنم آموزش زیر یکی از بهترین روش‌هایی هست که می‌توانید استفاده کنید که از نظر شما متفاوت هست و روش خوبی نیست‌، اما من از این روش استفاده می‌کنم که اگر می‌خواهید می‌توانید از این روش‌ها جهت ایجاد فونت استفاده کنید.

 طراحی پیام در Illustrator

 

ابتدا باید هر حرف را در Paint با ابزار Pen یا هر ابزاری که می‌خواهید طراحی کنید‌، ما هر حرف را به صورت جداگانه و در قالب AI ذخیره می‌کنیم تا به عنوان بردار به Font Creator وارد کنیم.

نکته 1: توجه داشته باشید که اگر از قلم جهت طراحی حرف استفاده می‌کنید‌، باید خودتان شکل حرف بسته را ایجاد کنید یا می‌توانید نامه را باز کنید‌، سپس از منوی Object روی Expand کلیک کنید تا شکل بسته ایجاد شود. نویسه‌های فرم باز در Font Creator پذیرفته نمی‌شوند. در تصویر زیر تفاوت حروف باز و بسته را مشاهده می‌کنید. (جهت درک بهتر می‌توانید آخرین ویدیوی این پست را مشاهده کنید).

نکته 2: می‌توانید کاراکتر تولید شده را در قالب‌های دیگر مانند PNG یا JPG ذخیره کرده و وارد برنامه شوید‌، اما اگر از این قالب‌ها استفاده کنید‌، هنگام ورود به برنامه‌، شخصیت کیفیت خود را از دست داده و شکافته می‌شود‌، بنابراین بهتر است. آن‌ها در قالب AI ذخیره می‌شوند تا بردار باشند.

 

در تصویر زیر‌، تفاوت بین تصویر وارد شده به Font Creator با فرمت AI و PNG را مشاهده می‌کنید.

در Font Creator فونت ایجاد کنید

قبل از ورود کاراکترهای طراحی شده به برنامه‌، باید نویسه‌های فارسی را تولید کنیم تا بتوانیم هر نویسه را با حروف فارسی خاص خود قرار دهیم.

پیام‌های طراحی شده جهت برنامه را وارد کنید:

جهت ورود به کاراکتر طراحی شده‌، بر روی شخصیت مورد نظر Glyph کلیک کنید‌، سپس در پنجره جدید از نوار ابزار‌، تصویر را وارد کرده و فایلی را که قبلاً جهت ورود به برنامه با فرمت AI ذخیره کرده بودیم‌، انتخاب کنید. (اگر بعد از انتخاب نویسه طراحی شده در برنامه مشاهده نمی‌کنید‌، نوار لغزنده را به سمت رهست یا بالا بکشید تا نویسه وارد شده را پیدا کنید)

 

قرارگیری مناسب هر حرف در رابطه با قلم‌ها:

بعد از قرار دادن هر حرف در آواتار آن‌، باید به محل قرارگیری هر حرف روی خط توجه کنید.

همانطور که در ابتدای پست ذکر شد‌، در زبان فارسی چندین فرم مختلف جهت هر حرف وجود دارد (اول‌، وسط‌، آخر‌، فقط) و هر یک از این اشکال در یک مکان خاص نسبت به خطوط قرار می‌گیرند.بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که هر حرف بر روی خط پایه و خطوط عمودی خط تحمل به درستی قرار گرفته است.

 

نامه‌هایی که شکل اصلی دارند (مانند ب اولیه‌ و مانند آن) به دو قلم بارگذاری شده عمودی می‌چسبد.

نامه‌هایی که شکل میانی دارند (مانند مرکز‌، وسط و مانند آن) به دو قلم تحمل عمودی می‌چسبند.

نامه‌هایی که شکل انتهایی دارند (مانند انتها‌، انتها و مانند آن) به خط جهت اول می‌چسبند و از خط جهت دوم دور می‌شوند.

نامه‌هایی که یک شکل دارند (مانند پ، فقط ژ و مانند آن) به خط جهت اول می‌چسبند و از خط جهت دوم جدا می‌شوند.

 

در تصویر زیر می‌توانید محل تغییرات حرف ب را نسبت به خط تحمل مشاهده کنید.

نکته: می‌توانید font خود را در هر نقطه آزمایش کنید تا ببینید آیا این کاراکتر در محیط متن به درستی نمایش داده می‌شود یا خیر. جهت آزمایش قلم‌ها و نویسه‌ها از نوار ابزار‌، روی Test Current Font as TTF / OTF کلیک کنید تا نویسه‌ها را آزمایش کنید.

پس از قرار دادن هر یک از کاراکترها در گلویف مخصوص خود و در مکان مناسب در کنار خط اصلی و فونت لودر‌، باید نام قلم خود را وارد کنید تا به عنوان یک قلم جدید در ویندوز شناخته شود.

جهت نوشتن نام قلم‌، از منوی قلم‌، روی Properties کلیک کنید و در مقابل Font Family‌، نام قلم را تایپ کنید و در صورت تمایل‌، تنظیمات دیگر را انجام دهید.

اکنون جهت استفاده از font باید آن را خارج کرده و صادر کنیم. جهت خروج از فونت‌، از فهرست File‌، Export Font As را انتخاب کرده و نوع خروجی را انتخاب کنید.

خروجی True Type جهت استفاده از قلم در محیط ویندوز در نظر گرفته شده هست و در قالب TTF ذخیره می‌شود.

خروجی به عنوان یک font وب جهت استفاده در محیط وب صادر می‌شود و در قالب WOFF ذخیره می‌شود.

 

از آنجا که می‌خواهیم از فونت در محیط ویندوز استفاده کنیم‌، گزینه درست صادرات را انتخاب می‌کنیم.

در پنجره جدیدی که باز می‌شود‌، روی Export کلیک کنید و سپس پنجره Save As باز می‌شود. در این پنجره مسیر ذخیره font را مشخص کرده و گزینه Save as type را با فرمت TTF تنظیم کرده و گزینه Save را کلیک کنید.

 

اکنون به مسیری که فونت را ذخیره کرده اید بروید و بر روی فونت کلیک کرده و آن را نصب کنید. جهت نصب روی نصب کلیک کنید.

اکنون قلم شما آماده هست و می‌توانید از آن مانند سایر قلم‌ها در محیط‌های متنی مانند Word استفاده کنید.

 

تمام این آموزش از ترسیم تا ایجاد نامه با جزئیات بیشتر در فیلم زیر آماده شده هست و جهت درک بهتر می‌توانید این فیلم را مشاهده کنید.

در آخر باید بگویم که طراحی و ایجاد font یک کار تخصصی هست و ایجاد فونت کار آسانی نیست.

این آموزش فقط سعی دارد افراد مبتدی و یا علاقه مند به طراحی و ساخت قلم را با مفاهیم اساسی ساخت فونت و ایجاد زمینه و پس زمینه جهت ساخت font در ذهن خود معرفی کند تا اگر دوست دارند حرفه ای آن را بخوانند و دنبال کنند.

 

با چه برنامه ای باید فونت [font] را طراحی کنیم؟

در این آموزش‌، ما از Illustrator جهت طراحی فونت‌ها استفاده می‌کنیم. البته شما می‌توانید از نرم افزارهای دیگری مانند فتوشاپ جهت طراحی قلم‌ها استفاده کنید‌، اما ما از Illustrator استفاده می‌کنیم زیرا بردار و بردار هست و باعث می‌شود کیفیت فونت ایجاد شود. اگر از Illustrator جهت طراحی استفاده می‌کنید‌، بهتر هست اصول را بخاطر بسپارید تا بتوانید حروف را بهتر طراحی کنید.

 

جهت ایجاد قلم از چه نرم افزاری استفاده کنیم؟

Font Creator به شما امکان می‌دهد فونت ایجاد کرده و قلم‌های TrueType و OpenType را ویرایش کنید. رابط کاربری آسان این نرم افزار که به عنوان یکی از ابزارهای طراحی قدرتمند و مورد نیاز طراحان گرافیک و متخصصان تایپوگرافی شناخته می‌شود‌، حتی کاربران تازه کار را قادر به ایجاد قلم کرده است.

 

اخبار جديد نيلو بلاگ...
ما را در سایت اخبار جديد نيلو بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مسلم شريفي niloblogwebnews بازدید : 396 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1400 ساعت: 14:37

مزایا و معایب دستگاه تصفیه آب صنعتی با روش اسمز معکوس RO

مزایای دستگاه های تصفیه آب صنعتی

با توجه به مزایای دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی ، باید توجه داشت که این تجهیزات از نظر هزینه مالی و همچنین از نظر آلودگی محیط زیست مقرون به صرفه هستند. همچنین ، این سیستم از دقت بالایی در تولید آب محصول با کیفیت برخوردار است. ظرفیت تولید محدودیتی ندارد ، این ماده برای انواع آب خام با مواد جامد محلول مختلف مانند آب نمک ، آب دریا و غیره استفاده می شود.

این سیستم علاوه بر حذف کامل نمک های محلول در آب (TDS) ، در کاهش سختی آب نیز تأثیر بسزایی دارد. موارد زیر نیز ممکن است ذکر شود:

1- مصرف انرژی کم در مقایسه با روشهای تقطیر

2- هزینه نگهداری پایین

3- جابجایی آسان

4- نصب در کمترین زمان

5- مصرف کم مواد شیمیایی در مقایسه با روش تبادل یونی

6- سیستم های اسمز معکوس نسبت به سیستم های گرمایشی انرژی کمتری مصرف می کنند و بسیاری از مشکلات مانند خوردگی در سیستم های گرمایشی به دلیل کارکرد در دمای بالا ، در این سیستم محسوس نیست.

7- از نظر آلودگی ، روش اسمز معکوس بهتر از روش تبادل یونی است ، زیرا به غیر از موارد موجود در آب ، هیچ ناخالصی به محیط اضافه نمی کند.

8- برخلاف سیستم های تقطیر و تبادل یونی ، زیرا قسمت اصلی تصفیه آب در سیستم های اسمز معکوس از طریق غشا است و در صورت بروز مشکلی در سیستم به دلیل خرابی یکی از آنها ، دیگر نیازی به توقف دائمی سیستم نیست. غشا are آسیب دیده و به راحتی از سیستم جدا شده و شسته ، تعویض یا تغییر می یابد.

9. در مقایسه با سیستم های تبادل یونی ، هزینه سیستم اسمز معکوس کمی به تغییرات ناخالصی های آب بستگی دارد ، بنابراین اگر خلوص آب ورودی تغییر کند ، هیچ تغییر بزرگی در هزینه نهایی آب داده نمی شود.

مشاهده مطالب بیشتر :

بهترين شرکت سازنده دستگاه تصفيه آب صنعتي و فيلتر شنی [2021]

اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی[سال1400]

مزایا دستگاه تصفیه آب صنعتی

در مورد مزایای دستگاه تصفیه اب صنعتی Industrial wastewater treatment باید به مقرون به صرفه بودن دستگاه از جهت هزینه مالی و هم از لحاظ آلایندگی محیط زیست اشاره کرد. همچنین این سیستم از دقت بالایی در تولید کیفیت آب محصول برخوردار است. محدودیت ظرفیت تولید ندارد، برای همه نوع آب خام با تی دی اس‌های مختلف مانند آب لب شور، آب دریا و ... کاربرد دارد.

همچنین این سیستم علاوه بر حذف کامل املاح محلول در آب(TDS) تاثیر چشم گیری در کاهش سختی آب را دارا است. همچنین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- مصرف پایین انرژی نسبت به روش‌های تقطیری

۲- هزینه نگهداری پایین

۳- راهبری آسان

۴- نصب و راه اندازی در کوتاه‌ترین زمان

۵- مصرف پایین مواد شیمیایی در مقایسه با روش تعویض یونی

۶- در سیستم‌های RO نسبت به سیستم‌های گرمایی مصرف انرژی پایین میباشد و بسیاری از مشکلات همانند خوردگی که در سیستم‌های گرمایی به دلیل عملکرد در دماهای بالا وجود دارد، در این سیستم دیده نمی‌شود.

۷- از نقطه نظر آلودگی نیز روش اسمزمعکوس به روش تبادل یونی ارجحیت دارد، زیرا هیچگونه ناخالصی به جز آنجه قبلاً در آب وجود داشته است، به محیط زیست اضافه نمیکند.

۸- برخلاف سیستم‌های تقطیری و تعویض یونی به دلیل آن که قسمت اصلی تصفیه‌ی آب در سیستم‌های RO توسط ممبرین‌ها انجام میشود، در صورتی که اشکالی در سیستم به دلیل خرابی یکی از آن‌ها اتفاق بیفتد، ‌ نیازی به متوقف کردن کامل سیستم نیست، ممبرین خراب را میتوان به سادگی از سیستم خارج، شستشو، تعویض و یا تغییر داد.

۹- در مقایسه با سیستم‌های تعویض یونی، هزینه یک سیستم RO، نسبت به تغییرات ناخالصیهای آب وابستگی کمی دارد، بنابراین در صورت تغییر خلوص آب ورودی تغییرات زیادی در هزینه‌های تمام شده آب نهایی داده نمی‌شود.

منبع مقاله

اخبار جديد نيلو بلاگ...
ما را در سایت اخبار جديد نيلو بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مسلم شريفي niloblogwebnews بازدید : 421 تاريخ : شنبه 8 خرداد 1400 ساعت: 23:20

بهترین شرکت سازنده دستگاه تصفیه آب صنعتی و فیلتر شنی کدام است ؟

 

اخبار جديد نيلو بلاگ...
ما را در سایت اخبار جديد نيلو بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مسلم شريفي niloblogwebnews بازدید : 400 تاريخ : شنبه 8 خرداد 1400 ساعت: 22:30

پرسش ها و پاسخ های تصفیه آب

روشهای متداول مورد استفاده برای گندزدایی در تصفیه خانه های فاضلاب عبارتند از؟

  1. کلرزنی
  2. نور فرابنفش
  3. هر دو (الف) و (ب)
  4. حلال فنلی

پاسخ: 3

از بازدارنده ها به همراه ضدعفونی کننده استفاده می شود؟

  1. عمل خود را ثابت کنند
  2. برای جلوگیری از خوردگی
  3. هر دو (الف) و (ب)
  4. هیچ کدام از اینها

پاسخ: 2

ضد عفونی کننده هایی که برای تجهیزات ساخته شده از لاستیک استفاده می شوند؟

  1. اسیدهای قوی
  2. مواد قلیایی قوی
  3. ترکیبی از هر دو
  4. هیچ کدام از اینها

پاسخ: 2

استفاده از ترکیبات آمونیوم کواترنر به عنوان مواد ضدعفونی کننده تمایل دارد؟

  1. باکتریهای گرم مثبت را ترجیح می دهند
  2. باکتریهای گرم مثبت را کاهش دهید
  3. درصد میله های گرم (-) ve روی ظروف را افزایش دهید
  4. هیچ یک از موارد بالا

پاسخ: 3

سختی دائمی آب در اثر وجود وجود دارد؟

  1. بی کربناتهای کلسیم و منیزیم
  2. کربناتهای سدیم و پتاسیم
  3. کلریدها و سولفاتهای کلسیم و منیزیم
  4. فسفاتهای سدیم و پتاسیم

پاسخ: 3

طبق BIS حداکثر حد مجاز مواد جامد محلول در آب آشامیدنی است؟

  1. 1000 میلی گرم در لیتر
  2. 500 میلی گرم در لیتر
  3. 2000 میلی گرم در لیتر
  4. 2000 میلی گرم در لیتر

پاسخ: 3

اسیدی که بیشتر برای از بین بردن سنگ شیر استفاده می شود؟

  1. اسید فسفریک
  2. اسید نیتریک
  3. اسید گلوکونیک
  4. اسید تارتاریک

پاسخ: 2

کدام یک از مواد شیمیایی زیر در فرآیند لخته شدن و لخته شدن اضافه می شود؟

  1. سولفات آلومینیوم
  2. اکسید آلومینیوم'
  3. کلرید کلسیم
  4. هیچ کدام از اینها

پاسخ 1

سختی آب اینگونه نیست؟

  1. اثر بدی در دیگ بخار دارد
  2. پخت غذا را دشوار می کند
  3. آن را برای نوشیدن نامناسب کند
  4. باعث شستشوی لباس با صابون می شود

پاسخ: 3

آب سخت دائمی ممکن است با عبور از آن نرم شود؟

  1. سیلیکات سدیم
  2. سدیم بیکربنات
  3. سدیم هگزامتافسفات
  4. فسفات سدیم

پاسخ: 3

زئولیت که در فرآیند نرم سازی زئولیت برای تصفیه آب سخت مورد استفاده قرار می گیرد پس از مدت زمان مشخصی از بین می رود اما می توان با شستشو با آن دوباره تولید کرد؟

  1. محلول کلرید کلسیم 10٪
  2. محلول سولفات منیزیم 10٪
  3. محلول کلرید منیزیم 10٪
  4. محلول کلرید سدیم 10٪

پاسخ: 4

سختی موقتی آب در اثر وجود وجود دارد؟

  1. کلریدهای کلسیم و منیزیم
  2. سولفاتهای کلسیم و منیزیم
  3. بی کربناتهای کلسیم و منیزیم
  4. کربناتهای سدیم و پتاسیم

پاسخ: 3

در درمان ثانویه از __________ برای مصرف مواد زائد استفاده می شود؟

  1. ارگانیسم های کوچک
  2. مواد شیمیایی
  3. تصفیه
  4. هیچ کدام از اینها

پاسخ 1

حداکثر حد مطلوب سرب در استانداردهای هند (BIS) در آب آشامیدنی است؟

  1. 0.05 میلی گرم در لیتر
  2. 0.09 میلی گرم در لیتر
  3. 1/0 میلی گرم در لیتر
  4. 1.0 میلی گرم در لیتر

پاسخ 1

فرآیند نرم شدن زئولیت باعث حذف می شود؟

  1. فقط سختی موقت آب
  2. فقط سختی دائمی آب
  3. سختی موقتی و دائمی آب
  4. گازهای محلول در آب سخت دائمی

پاسخ: 3

درمان سوم عادی است؟

  1. انعقاد و لخته شدن مواد شیمیایی
  2. تصفیه
  3. رسوب گذاری
  4. هیچ کدام از اینها

پاسخ 1

حداکثر حد مطلوب (BIS) از سختی کل (به عنوان CaCo3) در آب آشامیدنی است؟

  1. 600 پی پی ام
  2. 300 پی پی ام
  3. 500 پی پی ام
  4. 1000 پی پی ام

پاسخ: 2

میزان تقاضای اکسیژن شیمیایی (COD) میزان آن را اندازه گیری می کند؟

  1. مقدار اکسیژن مورد نیاز برای رشد میکروارگانیسم ها در آب
  2. مقدار اکسیژن که به منظور اکسید شدن آلودگی از آب خارج می شود
  3. مقدار اکسیژن مورد نیاز برای اکسیداسیون کلسیم موجود در فاضلاب
  4. هیچ یک از موارد بالا

پاسخ: 2

سختی موقتی و دائمی آب با این کار از بین می رود؟

  1. غلیان
  2. تقطیر
  3. تصفیه
  4. دکان دادن

پاسخ: 2

باکتریهای کلی فرم در آب نشانه وجود آن است؟

  1. ضایعات رادیواکتیو
  2. کود اضافی
  3. حیوانات و گیاهان در حال پوسیدگی
  4. مدفوع انسان

پاسخ: 4

فرآیند لجن فعال شده بعضاً با عنوان شناخته می شود؟

  1. سیستم اکسیداسیون بیولوژیکی بستر مایع
  2. بستر ثابت سیستم اکسیداسیون بیولوژیکی
  3. سیستم اکسیداسیون بیولوژیکی بستر چرخان
  4. هیچ یک از موارد بالا

پاسخ 1

BOD مخفف کلمه مخفف است؟

  1. تقاضای اکسیژن بیوشیمیایی
  2. تقاضای اکسیژن انگلیس
  3. کاهش اکسیژن انگلیس
  4. کاهش اکسیژن بیولوژیکی

پاسخ 1

وقتی آب سخت موقت جوشانده می شود ، یکی از موادی که تشکیل می شود، است؟

  1. بی کربنات کلسیم
  2. سولفات کلسیم
  3. کلرید هیدروژن
  4. دی اکسید کربن

پاسخ: 4

فرآیند نرم شدن زئولیت سختی موقتی و دائمی آب را از بین می برد. در این فرآیند کلسیم و منیزیم موجود در آب رسوب می یابد؟

  1. کربناتهای نامحلول
  2. زئولیت های نامحلول
  3. کلریدهای نامحلول
  4. سولفاتهای نامحلول

پاسخ:2

روشهای مورد استفاده برای تصفیه بیولوژیکی عبارتند از؟

  1. تالاب
  2. فرآیند لجن فعال شده
  3. خندق های اکسیداسیون
  4. همه اینها

پاسخ: 4

کدام یک از مواد ضدعفونی کننده زیر در دسته عوامل فعال سطح قرار می گیرد؟

  1. فسفات تترا
  2. تیپال
  3. متا فسفات
  4. هیچ کدام از اینها

پاسخ:2

خالص ترین شکل آب موجود در طبیعت است؟

  1. آب باران
  2. آب رودخانه
  3. آب برکه
  4. آب چاه

پاسخ 1

از کالگون برای حذف استفاده می شود؟

  1. کربنات سدیم
  2. سختی دائمی آب
  3. کربنات پتاسیم
  4. هیچ کدام از اینها

پاسخ: 2

آب مورد استفاده در صنایع لبنی نباید بیش از حد باشد؟

  1. 5 موجود زنده پروتئولیتیک و / یا لیپولیتیک در میلی لیتر
  2. 10 موجود زنده پروتئولیتیک و / یا لیپولیتیک در میلی لیتر
  3. 15 موجود زنده پروتئولیتیک و / یا لیپولیتیک در میلی لیتر
  4. 20 موجود زنده پروتئولیتیک و / یا لیپولیتیک در میلی لیتر

پاسخ 1

فرآیند لجن فعال شامل برگرداندن بخشی از صاف کننده است؟

  1. آب پساب وارد شده به راکتور
  2. آب نفوذی از راکتور خارج می شود
  3. آب نفوذی که وارد راکتور می شود
  4. پساب خروجی از راکتور

پاسخ: 3

سختی دائمی آب ممکن است با افزودن آب برطرف شود؟

  1. اهک
  2. خاکستر سودا
  3. محلول پتاسیم
  4. سدیم بیکربنات

پاسخ: 2

سختی موقتی و دائمی آب را می توان در آب جوش با حذف کرد؟

  1. کلسیم هیدروکسید
  2. کربنات سدیم
  3. اکسید کلسیم
  4. کربنات کلسیم

پاسخ: 2

 

ممکن است مردابها به این صورت مشخص شوند؟

  1. بی هوازی
  2. عرفانی
  3. هوادهی
  4. همه اینها

پاسخ: 4

سختی موقتی آب ممکن است با افزودن از بین برود؟

  1. کلسیم هیدروکسید
  2. کربنات کلسیم
  3. کلرید کلسیم
  4. سدیم بیکربنات

پاسخ 1

 

حداکثر حد مطلوب (BIS جیوه در آب آشامیدنی است؟

  1. 05 میلی گرم در لیتر
  2. 9 میلی گرم در لیتر
  3. 1/0 میلی گرم در لیتر
    • میلی گرم در لیتر

پاسخ: 4

کدام یک از مواد زیر معمولاً در فیلتر استفاده می شود؟

  • زغال چوبی
  • شن
  • هر دو (1) و (2)
  • کلرید آلومینیوم

پاسخ: 3

 

فرآیندهای اکسیداسیون بیولوژیکی که معمولاً به عنوان تیمار بیولوژیکی نامیده می شوند ، رایج ترین شکل آن هستند؟

  • درمان اولیه
  • درمان ثانویه
  • درمان سوم
  • همه اینها

پاسخ: 2

حداکثر حد مجاز (BIS) کدورت در آب آشامیدنی است؟

  1. 5 NTU
  2. 10 NTU
  3. 15 NTU
  4. 20 NTU

پاسخ: 2

رسوب گذاری یک فرایند فیزیکی است که در تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد؟

  1. ذراتی را که چگالی کمتری نسبت به آب دارند حذف کنید
  2. ذراتی را که چگال تر از آب هستند حذف کنید
  3. مواد ناخوشایند را از آب خارج کنید
  4. هیچ یک از موارد بالا

پاسخ: 2

منبع نهایی آب است؟

  1. رودخانه‌ها و دریاچه‌ها
  2. شبنم و جنگل
  3. باران و برف
  4. زیرزمینی و سطحی

پاسخ: 3

کدام یک از روشهای فیزیکی زیر در زمان مدرن برای تصفیه آب آشامیدنی به عنوان میکروب کش استفاده می شود؟

  1. کلرزنی
  2. درمان با مگنات پتاسیم
  3. اشعه ماورا بنفش
  4. درمان با پودر سفید کننده

پاسخ: 3

ضد عفونی کننده مخصوص مینای شیشه ای استفاده می شود؟

  1. مواد قلیایی قوی
  2. اسیدهای قوی
  3. قلیایی ضعیف با سیلیکات سدیم
  4. هیچ کدام از اینها

پاسخ: 3

اخبار جديد نيلو بلاگ...
ما را در سایت اخبار جديد نيلو بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مسلم شريفي niloblogwebnews بازدید : 421 تاريخ : چهارشنبه 5 خرداد 1400 ساعت: 22:33

اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی RO یا اسمزمعکوس و مکانیزم سیستم

قبل از شروع به جستجوی جهت انتخاب سیستم‌های تصفیه آب صنعتی، شما یاد خواهید گرفت که آب شیرین کن اسمزمعکوس چگونه کار می‌کند، اصطلاحاتی که در تحقیقات خود با آن آشنا خواهید شد و ویژگی‌هایی مهم آنها را خواهید شناخت است.

آب سخت

فیلترهای ممبران آب شیرین کن مواد معدنی را از آب خالص پاک می‌کنند، اما اگر آب دارای سختی باشد جایگزین نرم کننده آب  نمی‌شوند.

دستگاه‌های آب تصفیه کن شرکت آب پاکسازان به صورت خاص مواد معدنی کلسیم و منیزیم [سخت موجود درآب] را از آب حذف و آب را نرم می‌کنند. آب سخت جهت سلامتی مضر نیست اما می‌تواند رسوبات و مشکلات زیادی را جهت لوازم خانگی، لوله کشی و در مصارف صنعتی مخصوصا دیگ‌های بخار ایجاد کند.

جهت نرم کردن آب، با عبورآب از فیلترهای سختی گیر رزینی آب خام یا همان آب خوراک را نرم کرده سپس آب نرم را وارد دستگاه آب شیرین کن ROمی‌شود زیرا که آب پس از عبور از فیلتر رزینی جهت نرم شدن مقداری با افزایش TDS رو به رو می‌شود. 85 درصد خانه‌های آمریکایی دارای آب سخت هستند و نصب دستگاه تصفیه آب سبب بهبود آب در تمام مناطق مورد استفاده می‌شود و از تماس سیستم‌های اسمزمعکوس با آب سخت محافظت می‌کند.

هنگام یادگیری در مورد سیستم‌های تصفیه آب صنعتی، اصطلاحات زیادی وجود دارد که تولید کنندگان از آنها استفاده می‌کنند و ممکن هست برای شما جدید باشد. در اینجا برخی اصطلاحات رایج و معانی آنها آورده شده است.

اسمز چیست؟

اسمزمعکوس راحت‌ترین و موثرترین روش تصفیه آب است. که اغلب به عنوان RO شناخته می‌شود، یک روش پیشرفته تصفیه آب است. اسمزمعکوس[reverse osmosis] نوعی تصفیه یا فیلتراسیون خاص هست که آب خوراک از غشای نازک و نیمه تراوا با منافذی به اندازه کافی کوچک جهت عبور از آب خالص و ممانعت ذرات بزرگتر مانند نمک‌های محلول [یون‌ها] و سایر ناخالصی‌ها استفاده می‌کند.به زبان ساده لایه ای که دارای روزنه‌های کوچکی هست این لایه‌ها به قدری ریز و کوچک هستنند که اجازه عبور آب خالص را از خود می‌دهند اما مانع از عبور ذرات نمک و سایر ناخالصی‌ها می‌شوند.که  شرکت آب پاکسازان بزرگترین طراح، سازنده و مجری سیستم‌های آب تصفیه کن‌های صنعتی در جنوب کشور،از RO جهت تولید آب با خلوص بالا جهت سیستم‌های آب آشامیدنی، دیگهای بخار صنعتی، داروها، شیرین سازی آب دریا، فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی، مواد آرایشی و سایر موارد استفاده می‌شود. این یک فناوری هست که بیش از یک قرن شناخته شده است.

انواع سیستم‌های اسمزمعکوس

به عنوان یک طرح اساسی، تمام واحدهای اسمزمعکوس با عبور آب از غشای نازک و نیمه تراوا جهت حذف ناخالصی‌های معلق و محلول و آلودگی‌ها، آب را تصفیه می‌کنند. انواع مختلف سیستم‌ها و مشخصات اسمزمعکوس با توجه به کاربرد مورد نظر مورد نیاز است. عوامل موثر بر عملکرد سیستم فیلتر ممبرین یا همان اسمزمعکوس شامل جریان، تعداد مراحل، انواع غشاها و فشار پمپ هستند.

یک سیستم اسمزمعکوس آب‌پاکسازان استاندارد دارای سه نوع فیلتر است:

فیلتر شنی جهت کاهش ذرات بزرگ مانند آلودگی و زنگ زدگی در آب کار می‌کند.

فیلتر کربنی علاوه بر سایر آلاینده‌های کوچکتر، VOC‌ها و کلر موجود در آب را نیز کاملا حذف می‌دهد.

اب وارد فیلتر کارتریج شده و ذرات ریز تر معلق را حذف می‌کند.

غشای RO نیمه نفوذ پذیر تقریباً تمام ناخالصی‌های باقیمانده را از بین می‌برد. سیستم‌های دارای مراحل بیشتر دارای فیلترهای کربن اضافی یا غشاهای دیگر هستند. به عنوان یک قانون کلی، مراحل بیشتر منجر به تصفیه و تصفیه آب بیشتر می‌شود.

فشار پمپ

جهت برنامه‌هایی که به سیستم فیلتراسیون RO بسیار متمرکز نیاز دارند، فشار پمپ بیشتری لازم است. جهت آب با تی‌دی‌اس کمتر، فشار پمپ کمتری لازم هست زیرا به راحتی از غشا عبور می‌کند.

عوامل موثر در انتخاب اسمزمعکوس

از سیستم‌های تصفیه آب اسمزمعکوس آب‌پاکسازان می‌توان جهت تصفیه آب جهت کاربردهای مختلف تجاری و صنعتی استفاده کرد. انتخاب مدل سیستم اسمزمعکوس مورد نیاز جهت کاربرد شما به شرایطی مانند: 1- کیفیت آب خوراک 2- تی‌دی‌اس نیاز آب محصول تحت تصفیه 3- مقدار آب مورد نیاز محصول

 بستگی دارد.

کاربردهای اسمزمعکوس در صنعتی چیست؟

سیستم‌های RO صنعتی جهت صنایعی مختلفی نیاز به تصفیه آب دارند، نظیر:

  • داروشناسی
  • میکروالکترونیک
  • هیدروپونیک
  • سلطنتی
  • نیروگاه‌ها و دیگهای بخار آب را تغذیه می‌کنند
  • دام و طیور
  • کشاورزی و گلخانه‌ها
  • شرکت‌های آب معدنی و آب میوه فروشی‌ها
  • مغازه‌های اب فروشی
  • ادارات برق جهت شستشو مقره‌های برق
  • ازآمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها
  • تولید لبنیات

 

صنایع متعددی جهت اطمینان از آلودگی محصولاتشان به آلاینده‌های ناخواسته به خالص‌ترین آب نیاز دارند. آب خالص RO همچنین راهی جهت محافظت از تجهیزات دیگر در برابر صدماتی هست که ممکن هست در اثر تجمع آلاینده‌های آب در طول زمان ایجاد شود.نظیر رسوب در دیگ‌های بخار.

سیستم‌های اسمزمعکوس همچنین در بسیاری از مکان‌های تجاری مانند آب آشامیدنی خالص،و آب آزمایش استفاده می‌شود:

  • مهمان نوازی
  • امکانات پزشکی مانند بیمارستان‌ها
  • تولید مواد غذایی و نوشیدنی
  • مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌های مسکونی
  • آبکاری فلز
  • رستورانها و کافی‌ها

سیستم‌های تصفیه آب با مکانیزم اسمزمعکوس

از فناوری اسمزمعکوس در بسیاری از کاربردهای نمک زدایی، فرآیند کاهش رسانایی TDS و تأمین آب با خلوص بالا استفاده می‌شود. اسمزمعکوس می‌تواند در ساختمان‌های مسکونی، تجاری یا صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

عمل تصفیه آب با اسمزمعکوس با استفاده از فشاری که توسط پمپ به آب وارد می‌شود، حاصل می‌شود و باعث می‌شود وارد غشایی نیمه تراوا شود که ناخالصی‌های محلول مانند کلر، نمک یا ذرات بزرگ را از بین می‌برد. سیستم‌های تصفیه آب RO می‌توانند فلزات سنگین مانند آرسنیک، سرب و فلوراید را از بین ببرند. این ذرات و آلودگی‌ها پس از حذف، با فاضلاب پاک شده و ذخیره نمی‌شوند. این نوع سیستم گزینه ای با کاربرد آسان و نگهداری آسان جهت دستیابی به فیلتراسیون آب را فراهم می‌کند.

بهترین سیستم فیلتر اسمزمعکوس

اسمزمعکوس چیست؟

اسمزمعکوس که به آن [RO] نیز گفته می‌شود روشی جهت از بین بردن ناخالصی‌های آب با ایجاد فشار و هدایت آن به سمت فیلتر ممبرین است. این نقطه مقابل اسمز هست و یکی از مهمترین فرایندهای طبیعت است. در سیستم اسمز، آب با خلوص بالاتر به طور طبیعی به طرف آب با خالص کمتری حرکت کرده و تبدیل به  آب با خالص کمتری می‌شود. فیلترهای ممبران دستگاه RO آب پاکسازان همین روند را جهت تصفیه آب در سیستم تصفیه آب اسمزمعکوس انجام می‌دهند.

 

سیستم‌های تصفیه آب صنعتیRO  چه چیزی را حذف می‌کنند؟

فقط فیلترهای ممبران می‌توانند تمام آلاینده‌های مضر زیر را از بین ببرند یا به شدت کاهش دهند:

 آلومینیوم، آمونیوم، آرسنیک 5، باکتریها، بریم، کادمیوم، کلسیم، کرومات، Chrom، مس، فلوراید، اهن، منیزیم، منگنز، نیترات، نیتریت، حشره کش‌ها،

فسفات، پتاسیم، پروتوزوآ مانند کریپتوسپوریدیوم و ژیاردیا، رادیوم، رادون، سلنیوم، نقره ای، سودیم، استرانسیم، سولفات، سولفیت، ویروس‌ها، فلز روی

 ... و خیلی بیشتر!

اگر صرفه جویی در مصرف آب جهت شما مهم هست، این کارآمدترین گزینه آب شیرین کن صنعتی RO است. در بین تمام روش‌های تصفیه اب موجود در دنیا روش اسمزمعکوس از جهت هزینه ساخت و نگهداری، مصرف انرژی و آب مقرون به صرفه ترین روش موجود مخصوصا در ابعاد صنعتی و ظرفیت‌های بزرگ بشمار می‌آید.

این سیستم همچنین یکی از جمع و جورترین سیستم‌های در بین روش‌های آب شیرن کن هست که می‌توانید در زیر کانتینر به صورت تصفیه آب قابل حمل قرار دهید و جابه جایی آن آسان است.

ممبران RO

ممبران RO یا به عبارتی دیگر ممبرینRO  [که به عنوان فیلتر تصفیه آب اسمزمعکوس نیز شناخته می‌شود] فیلتر بسیار خوبی هست که هرذره بزرگتر از 0.001 میکرون را فیلتر می‌کند و از عبور آب از خود جلوگیری می‌کند. این بدان معنی هست که در واقع، تنها چیزی که می‌تواند از طریق یک غشا نفوذ پذیر عبور کند، آب خالص است.

فیلترهای ممبرین تا 99٪ مواد جامد محلول را از آب تصفیه و خارج می‌کنند. با توجه به روزنه‌های ریز این غشای اسمزمعکوس، قابل حس هست که فشار آب در سرعت عبور و عمل تصفیه آب تأثیر چشم گیری می‌گذارد.

گندزدایی آب

درموارد خاص که آب دارای میکروب‌های خاصی است ویا حامل ویروس است جهت شرب آب تولید دستگاه آب پاکسازان را به چند مدل گندزدایی و پاکسازی می‌کنند، استفاده از کلر توسط پکیج تزریق کلر به آب تولید یا عبور آب از محفظه‌ی لامپ یووی و یا تزریق ازون به آب محصول از جمله روش ای گندزدایی آب بشمار می‌آیند که پس از گذشت مدت زمان لازم در انتها به در یک مخزن ذخیره سازی تحویل داده می‌شود، آن آب جهت مصارف شرب هیج گونه مشکلی ندارند. هدف از اشعه ماورا بنفش از بین بردن 9/99 درصد کل میکروارگانیسم‌های موجود در آب از جمله باکتری‌ها و ویروس‌ها است. فیلتر RO اغلب قبل از رسیدن به فیلتر UV اکثر میکروارگانیسم‌ها را مسدود می‌کند، اما شما می‌خواهید مطمئن شوید که آب خوبی دارید یا منبع آب مشکوکی دارید. آب شهری اغلب جهت از بین بردن میکروارگانیسم‌ها تصفیه می‌شود، اگرچه هنوز می‌توان لوله‌های قدیمی یا کثیف را وارد کرد. آب چاه و سایر منابع طبیعی می‌توانند حاوی مقادیر بسیار بالاتری از میکروارگانیسم‌ها باشند و در صورت آلودگی آب، فیلتر UV توصیه می‌شود. آزمایش آب بهترین راه جهت اطمینان هست و می‌توانید بعد از نصب به هر سیستم روشنایی نور ماورا بنفش اضافه کنید.

اخبار جديد نيلو بلاگ...
ما را در سایت اخبار جديد نيلو بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مسلم شريفي niloblogwebnews بازدید : 946 تاريخ : دوشنبه 3 خرداد 1400 ساعت: 23:06

بهترین شرکت سازنده دستگاه تصفیه آب صنعتی و فیلتر شنی کدام است ؟

نیلوبلاگ وب نیوز برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی RO باید این چهار مرحله را انجام دهیم. در مرحله اول مقدار آب مورد نیاز جهت تصفیه را در روز مشخص کنیم. مرحله دوم تهیه آنالیز آب ورودی به دستگاه مرحله سوم مشخص کردن آنالیز آب خروجی از دستگاه و مرحله چهارم مشخص کردن متریال و اجناس ساخت دستگاه و کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی، برای مواقعی که می‌خواهیم آب با مقدار بیش از ۲ هزار لیتر تولید کنیم به صرفه ترین، بهترین، دقیق ترین و کم هزینه ترین راه دستگاه تصفیه آب صنعتی می‌باشد، هزینه نگهداری دستگاه تصفیه آب صنعتی، جمع کلی هزینه نگهداری یک دستگاه تصفیه آب صنعتی مجموع هزینه‌های برق مصرفی، آب مواد شیمیایی و فیلتر‌های آن است که بسته به ظرفیت دستگاه متغیر می‌باشد.

صنعت کشاورزی دستگاه تصفیه اب صنعتی

کشور ما ایران جزء کشور‌های خشک و کم آب محسوب می‌شود و معمولا در مناطقی که مناسب کشاورزی هستند یا آب پیدا نمی‌شود یا کیفیت مطلوب را ندارد و وقتی صحبت بر سر کیفیت آب می‌شود منظور از آن استفاده آب مناسب در کشاورزی و مطلوب بودن جهت آبیاری می‌باشد. در بررسی و طبقه بندی آب، مطابق با طبقه بندی FAO آب مناسب با EC یا همان هدایت الکتریکی و یا TDS مناسب به دست می‌آید.

معمولا از دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی در گلخانه برای رشد بهتر و بهره وری بیشتر استفاده می‌شود. با وجود مناسب بودن وضعیت هوا در جای جای ایران ما آب معمولا کیفیت مطلوب را ندارد این موضوع به خاطر حفر چاه‌های عمیق و یا استفاده از آب‌های سطحی برای آبیاری است. این موضوع تقریبا در تمام کشور محسوس است به خصوص در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر و…

بهترین شرکت سازنده دستگاه تصفیه آب صنعتی و فیلتر شنی

دستگاه تصفیه آب صنعتی اقساطی

جهت خرید اقساطی تصفیه آب صنعتی و فیلتر شنی از شرکت تصفیه آب پاکسازان با ثبت سفارش و پرداخت ۵۰ درصد مبلغ کل قرارداد به عنوان پیش پرداخت و سپس پرداخت ۲۰ درصد مبلغ کل قرارداد قبل از بارگیری همراه داشتن چک صیادی جدید از الزامات شرایط اقساطی می باشد.

چک صیاد چیست ؟

طبق اعلام بانک مرکزی از ابتدای شهریور امسال دسته‌چک تمامی بانک‌ها باید از طریق سامانه صیاد (صدور یکپارچه دسته‌چک) برای متقاضیان صادر شود که به آن اصطلاحا چک صیاد می‌گویند. در شیوه جدید، دسته‌چک‌های تمامی بانک‌ها کاملاً یک‌شکل و یک‌رنگ صادر می‌شوند که باهدف یکپارچه‌سازی و استانداردسازی طراحی‌شده و هویت اوراق بهادار را پیدا خواهد کرد. طبق روال جدید، دیگر شعب بانکی مرجع صدور دسته‌چک نیستند و متقاضی دسته‌چک از طریق سامانه بانک مرکزی اعتبارسنجی شده و دسته‌چک برایش صادر می‌شود.

دستگاه تصفیه آب صنعتی RO اقساطی

شرایط اقساط خرید تصفیه اب صنعتی

  • پرداخت ۵۰ درصد مبلغ کل قرارداد به عنوان پیش پرداخت
  • پرداخت ۲۰ درصد مبلغ کل قرارداد قبل از بارگیری

در حوزه تصفیه آب حتما برای شما جالب است که بدانید و آگاه باشید که مهم ترین ویژگی هایی که یک فروشگاه تصفیه آب معتبر برایساخت و طراحی تصفیه آب صنعتی باید داشته باشد چیست؟

  • توجه به سطح کیفی ایده آل آب خروجی و میزان مصرف آب
  • بررسی دقیق آنالیز آب ورودی سیستم
  • تعیین میزان دقیق هزینه های راه اندازه و نگهداری سیستم دستگاه RO صنعتی
  • پیش بینی حدودی هزینه های راه اندازی دستگاه RO
  • انتخاب مناسب ترین سیستم پیش تصفیه آب صنعتی
  • شبیه سازی دقیق سیستم با نرم افزارهای مرتبط توسط شرکت آب پاکسازان

مهم ترین پارامترهایی که فروشگاه تصفیه آب معتبر برای طراحی دستگاه های تصفیه آب صنعتی RO باید داشته باشد، موارد زیر هستند.

  1. خدمات بعد از فروش دستگاه تصفیه آب صنعتی
  2. سرویس دهی دستگاه تصفیه آب صنعتی
  3. خدمات دستگاه تصفیه آب صنعتی

اهمیت دریافت مشاوره تخصصی رایگان در زمینه خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی RO با روش اسمز معکوس  Reverse osmosis

دستگاه RO تصفیه آب صنعتی آب پاکسازان

تصفیه آب صنعتی چیست ؟ یا آب شیرین کن صنعتی که اغلب به عنوان RO شناخته می‌شود، یک روش بسیار پیشرفته برای تولید آب تصفیه شده می‌باشد. این تکنولوژی ابتدا در نیروی دریایی آمریکا برای تولید آب شرب، از آب دریا استفاده شده است. امروزه از فرآیند اسمز معکوس RO در تصفیه آب استفاده می شود.

دستگاه RO تصفیه آب صنعتی

ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی

ساخت تصفیه آب صنعتی استفاده از روش فوق الذکر با تولید غشاهای جدید(فیلتر ممبرین یا ممبران)membrane که می‌توانستند در محدوده وسیعی از PH و دما‌های مختلف عمل کنند و نسبت به بسیاری از مواد شیمیایی ROاز جمله آنتی اسکالانت، بیولوژیکی موجود در آب مقاومت داشته باشند توسعه چشم گیری یافته است. روش RO نسبت به بسیاری از فرآیندهای جداسازی دیگر، همانند تقطیر، استخراج، تعویض یونی و جذب دارای مزایای فراوانی می‌باشد. در این روش به هیچ گونه تغییرات فازی شدید انرژی و یا استفاده از محلول‌های گران قیمت جاذب نیازی نیست. که توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است. طراحی و عملکرد این روش در مقایسه با بسیاری از روشهای قدیمی‌جداسازی راحت تر می‌باشد. در صنایعی که نیاز به تولید آب تصفیه شده دارند.

  1.     مصرف پایین انرژی(نسبت به روشهای تقطیری)
  2. هزینه نگهداری دستگاه ro پایین
  3.   حجم و سایز کوچک سیستم
  4. راهبری آسان
  5.     نصب و راه اندازی در کوتاهترین زمان
  6.     مصرف پایین مواد شیمیایی در مقایسه با روش تعویض یونی

در سیستمهای RO نسبت به سیستم‌های گرمایی مصرف انرژی پایین می‌باشد و بسیاری از مشکلات همانند خوردگی که در سیستم‌های گرمایی به دلیل عملکرد در دما‌های بالا وجود دارد، در این سیستم دیده نمی‌شود، از نقطه نظر آلودگی نیز روش اسمز معکوس به روش تبادل یونی ارجحیت و برتری دارد، زیرا هیچگونه نا خالصی به جز آنجه قبلاً در آب وجود داشته است، به محیط زیست اضافه نمی‌کند.

برخلاف سیستمهای تقطیری و تعویض یونی به دلیل آنکه قسمت اصلی تصفیه ی آب در سیستمهای RO توسط غشا‌ها(ممبرین)انجام می‌شود، در صورتی که اشکالی در سیستم به دلیل خرابی یکی از آنها اتفاق افتاد، نیازی به متوقف کردن کامل سیستم نیست، غشاء خراب را می‌توان به سادگی از سیستم خارج، شستشو(CIP)، تعویض یا تغییر داد. در مقایسه با سیستمهای تعویض یونی، هزینه یک سیستم RO، نسبت به تغییرات نا خالصی‌های آب وابستگی کمی‌دارد، بنابراین در صورت تغییر خلوص آب ورودی تغییرات زیادی در هزینه‌های تمام شده آب نهایی داده نمی‌شود.

پمپ فشار قوی تصفیه آب صنعتی ro

اجزای دستگاه تصفیه اب صنعتی

اجزای تصفیه اب صنعتی Ro یون‌های موجود در آب خام ورودی توسط ممبران‌ها حذف می‌گردند و TDSآب استحصالی در محدوده دلخواه قابل تنظیم می‌باشد. حال به منظور تنظیم PH آب تولیدی در بازه مورد نظر می‌توان پکیج تصفیه آب صنعتی تزریق سود در نظر گرفته شود. آب تولیدی این سیستم وارد یک مخزن ذخیره می‌شود و توسط پمپ‌های انتقال در نظر گرفته شده به محل مصرف می‌رود. شایان ذکر است از مزایای دستگاه تصفیه آب صنعتی ro کیفیت بسیار بالای آب تولیدی از لحاظ کدورت، سختی و عدم وجود میکرو ارگانیزم‌ها می‌باشد. کدورت و سختی آب به دست آمده معمولا برابر صفر است. همچنین راهبری این مجموعه بسیار آسان وکم هزینه است و برای همین مقاله دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست بسیار محبوب است. ممبران‌ها از جنس پلی آمید و از نوع SPIRAL WOUNDED می‌باشند.  سطح این ممبران‌ها در برابر عبور املاح محلول نفوذ ناپذیر و در برابر عبور آب نفوذ پذیر می‌باشد. آب با ورود به ممبران‌ها به دو فاز آب نفوذ کرده یا آب تصفیه شده(PERMEATE)و آب تغلیظ شده یا پساب(CONCENTRATE)تقسیم می‌شود.

کارخانه‌های تولید آب جهت شرب تصفیه اب صنعتی

شرکت تصفیه آب سالم و گوارا و همچنین عاری از ویروس و میکروب، یکی از اصلی ترین نیاز‌های بشری می‌باشد. پزشکان بر این باور هستند که بیش از ۸۰ درصد بیماری و امراض در آدم به آب بر می‌گردد با این حال افراد زیادی در جهان از نعمت آب سالم و گوارا محروم هستند. شرکت‌های زیادی در دنیا و ایران با استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی به تولید آب شرب بهداشتی می‌پردازند در یک خط تولید آب معدنی مقاله دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست مقاله تصفیه آب صنعتی چیست به عنوان قلب کارخانه تولید آب شرب را بر عهده دارد و پس از آن آب عملیات پر کردن، در بندی، لیبل زنی، بسته بندی و توزیع را سپری می‌کند.

صنعت دام و طیور تصفیه اب صنعتی ro

با افزایش جمعیت و نیاز بیشتر به مواد غذایی تولید گوشت از مرغ و دام‌ها در ابعاد و اندازه زیاد اهمیت زیادی دارد لذا پرورش دهندگاه مرغ در وسعت‌های کوچک و بزرگ، محل پرورشگاه‌های خود در مکان‌هایی مناسب با آب و هوایی خوب و عاری از آلودگی احداث می‌کنند. در پروش دام و طیور به روش‌های صنعتی کلییه پارامتر‌های حیاتی و اساسی که دام و طیور به عنوان موجود زنده به آن‌ها نیاز دارند تا بهترین تبدیل ضریب گوشتی را داشته باشند و اب نقش اساسی را در این پروش ایفا می‌کند که مرغداران و دامداران با استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی آب مناسب مرغ و دام را تامین می‌کنند.

صنعت دستگاه تصفیه اب صنعتی ro

استفاده آب در صنعت بیشترین استفاده جامع بشری از آب است. آب تولیدی از دستگاه تصفیه آب صنعتی یا RO بسیار نزدیک به آب مقطر و TDS پایینی دارد همچنین مشکل بالا بودن کدورت و TSS و NTU در این سیستم مرتع شده است و عملا رسوب گذاری دیگر اتفاق نمی‌افتد البته برای آنالیز آب ورودی به سیستم از اهمیت بالایی بر خوردار است به همین منظور سیستم‌های دبل RO(RO.RO یا double RO)و یا رزین‌های تبادل یونی نیز برای تکمیل پروسه استفاده می‌شود. یکی از استفاده‌های آب در صنعت تامین آب مناسب برای ورودی به بویلر، دیگ‌های بخار، کولینگ تاور، برج خنک کننده، نازل‌های مه پاش و غیره می‌باشد.

تصفیه‌آب‌صنعتی پزشکی، دارو سازی و آزمایشگاهی

آب مناسب در پزشکی اهمیت بالایی دارد و دلیل آن بسیار واضح و مشخص است. ورود اب نا مناسب به دستگاه و ادوات پزشکی باعث رسوب گذاری در سیستم و خرابی‌های جدی می‌شود. همچنین آب خالص و عاری از املاح در دیالیز بیماران دیالیزی است که آب در آن اهمیت بالایی دارد. طراحی سیستم‌های RO در موارد پزشکی و آزمایشگاهی دقت بالا و علم طراحی می‌خواهد مثلا در این سیستم‌ها استفاده از مواد ضد رسوب جایز نیست که در آینده به صورت مفصل به آن می‌پردازیم.

خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی طرح این سوال که چگونه یک دستگاه تصفیه آب بخریم؟ نیاز به بحث و توضیحات کامل و گسترده ای دارد که در پست نمی‌گنجد. به صورت کلی هنگام خرید یک دستگاه تصفیه آب صنعتی باید حداقل ۲ سوال از خود بپرسیم

  •     چه مقدار آب در شبانه روز نیاز داریم؟
  • آنالیز آبی که قرار است عمل تصفیه روی آن صورت بگیرد، چیست؟

با جواب دادن به دو سوال بالا نوع و مدل دستگاه مشخص می‌گردد. حال می‌توان با مشاوره گرفتن از کارشناسان شرکت آب پاکسازان بسته به بودجه، فضا کار، شرایط آب و هوا و نوع کاربری دستگاه مشخصات فنی دستگاه خود را بسته و خرید را انجام نمایید.

 

طرز کار دستگاه تصفیه آب صنعتی

طرز کار دستگاه تصفیه آب صنعتی تشریح فرایند کار دستگاه تصفیه آب صنعتی در صورتی که یک غشاء نیمه تراوا(منظور از غشاء نیمه تراوا یعنی غشایی که آب به راحتی از آن عبور نماید، در حالی که عبور املاح و نمک‌های آب نظیر MgSo4، CaSo4، CaCl2، NaCl و غیره امکان پذیر نباشد. بین دو محلول با غلظت‌های متفاوت قرار گیرد، مقداری از حلال از یک طرف محلول رقیق به سمت دیگر غشاء می‌رود. این پدیده که به نام اسمز معروف است، تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که سیستم به حالت تعادل برسد. در حالت تعادل بین دو طرف غشاء اختلاف فشاری متناسب با غلظت مواد حل شده در محلول وجود دارد که به آن فشار اسمزی دستگاه تصفیه آب صنعتی می‌گویند.

قطعات دستگاه تصفیه اب ro

قطعات دستگاه تصفیه اب ro ابتدا جهت حذف آلودگی میکروبی و جلوگیری از ایجاد فولینگ بیولوژیک برروی ممبران‌ها، تزریق هیپوکلریت در پیش تصفیه انجام می‌شود. لازم است قبل از ورود آب به ممبران‌ها، مواد معلق ریز موجود در آب گرفته شوند. جهت حذف کدورت و ذرات معلق، آب ابتدا از بخش پیش تصفیه(فیلتر‌های شنی و کربنی)عبور می‌نماید، آب از طریق بوستر پمپ با فشار حداقل ۴ بار وارد فیلتر شنی و کربنی شده و کدورت و مواد معلق، بو، رنگ، طعم و کلر آن کاهش می‌یابد. سپس جهت جلوگیری از ورود کلر به ممبران‌ها، بی سولفیت سدیم قبل از فیلتر کربن تزریق و با سیستم ORP کنترل می‌گردد. در راستای حفاظت بیشتر ممبران‌ها در برابر رسوب گرفتگی ماده شیمیایی ضد رسوب(آنتی اسکالانت)و اسید در پیش تصفیه می‌توان تزریق می‌گردد. سپس جهت حذف بیشتر ذرات تا قطر ۵ میکرون، آب از فیلترهای کارتریجی ۵ میکرون و یا حتی ۱ میکرون عبور می‌نماید و خروجی از این سیستم وارد پمپ فشار قوی می‌شود. به طور کلی فشار کار پمپ به میزان املاح محلول آب بستگی دارد و هرچهTDS آب بالاتر باشد، فشار اسمزی بالاتر بوده و در نتیجه فشار کار پمپ جهت غلبه بر فشار اسمزی و جداسازی املاح محلول از آب بیشتر خواهد بود. پمپ فشار قوی آب را با فشار بالا داخل ممبران‌ها می‌کند.

فیلتر شنی تصفیه آب پاکسازان

فیلتر شنی تصفیه آب پاکسازان تصفیه آب خالص بی رنگ، بدون طعم و مزه و حتی بدون بو می‌باشد که حلالی بسیار عالی است که می‌تواند بسیاری از مواد معدنی موجود در مسیر خود را در درون خود حل کند. به همین دلیل است که چیزی بعنوان آب خالص(pure water)در طبیعت وجود ندارد، بلکه آب همیشه حاوی ناخالصی های شیمیای و بیولوژیکی است. سرویس فیلتر شنی شامل دو مرحله‌ی بکواش و فست راین است، که در عمل بکواش فیلتر از پایین به سمت بالا و در فست راین فیلتر از بالا به سمت پایین توسط آب شسته می‌شوند که هر دو مرحله با تغییر حالت شیرهای موجود در فیلتر شنی صورت می‌گیرد.
تصفیه نهایی فاضلابپیش تصفیه سیستم‌های RO یا همان دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی
فیلتراسیون آب استخر‌های پرورش ماهیگرفتن فلاگهای تصفیه شیمیایی
فیلتراسیون آب استخر‌هاآماده سازی آب ورودی به برج های خنک کننده
فیلتراسیون آب ورودی جکوزی‌هازلال سازی و شفاف سازی آب رودخانه‌ها
فیلتراسیون آب های خاکستری(grey water)فیلتراسیون آب های سطحی(surface water)
تولید آب معدنی در کارخانه های تولید آبحذف رنگ، بو، طعم، مزه
حذف آهنتصفیه آب شهر
صافی شنی یا همان فیلتر شنی(Sand filter) یکی از رایج ترین روش های فیلتراسیون و تصفیه اب به شمار می‌رود که سرعت بالا در امر فیلتراسیون، فضای کم، هزینه نگهداری پایین و… از مزایای این روش می‌باشد. فیلتر شنی جهت فیلتر کردن و زلال سازی آب به روش فیزیکی برای حذف املاح معلق یا مخلوط در آب می‌باشد. شما میتوانید برای مشاوره رایگان و تصمیم قاطعانه برای خرید بهترین فیلتر شنی با شماره تماس شرکت تصفیه آب پاکسازان واحد استان خوزستان ۰۶۱۳۳۷۳۹۶۶۰ ☎️ تماس گرفته و با اطلاع از لیست قیمت فیلتر شنی برای خرید و فروش فیلتر شنی دست دوم در سال ۱۴۰۰ بهرمند شوید.

فیلتر شنی تصفیه آب پاکسازان

اطلاعات بیشتر :  مزایا و معایب دستگاه تصفیه آب صنعتی با روش اسمز معکوس RO و یا آب شیرین کن یکی از بهترین روش‌های تصفیه آب صنعتی است

 

منبع : خبرگزاری مهر

اخبار جديد نيلو بلاگ...
ما را در سایت اخبار جديد نيلو بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مسلم شريفي niloblogwebnews بازدید : 1073 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:41